Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2025

                                                                    Α` Τμήμα

                                                            Κα Μαρία- Κα Βίκη


Θεματική ενότητα: Εργαστήριο Δεξιοτήτων και Αμυγδαλιά

Ξεκινήσαμε την εβδομάδα μας με την Αμυγδαλιά, μιας και έχει ήδη ανθίσει έξω στην φύση! Η ``νυφούλα του Χιονιά`` λοιπόν, όπως την ονομάζουμε, ήρθε στην τάξη μας για να την δούμε. Αφού παρατηρήσαμε τα άνθη της, τα είδαμε στα χρώματα της, μιλήσαμε για τον καρπό της και την χρησιμότητα του στον άνθρωπο, κάναμε την εξακτίνωση μας. Έπειτα διαβάσαμε τον μύθο της.




 Συγχρόνως με την αμυγδαλιά, δουλεύουμε και το εργαστήριο δεξιοτήτων, με θέμα `` ο κύκλος του νερού``. Αφού είδαμε ένα βίντεο με τα παγόβουνα και το πως δημιουργούνται στους δύο πόλους, κυρίως στην Αρκτική, βγάλαμε παγακια απο την κατάψυξη και αφού τα αφήσαμε για αρκετή ώρα εκτός ψυγείου, τα παρατηρήσαμε για να δούμε τι θα συμβεί. Έτσι καταλήξαμε στο συμπέρασμα οτι με την θερμοκρασία που υπαρχει στην ατμόσφαιρα, τα παγάκια αρχίζουν να λιώνουν. Έτσι σιγα σιγα ξεκινάμε να μιλάμε για τον κύκλο του νερού..




Βάλαμε στην παρεούλα μια αφίσα , προκειμένου να συζητήσουμε για τον κύκλο του νερου. Απο εκεί ξεκινήσαμε και την εξακτίνωση μας..



Κάναμε πείραμα με το νερό προκειμένου να καταλάβουμε πως γίνεται η εξάτμιση του νερού απο την θάλασσα με την άνοδο της θερμοκρασίας, για να γίνουν μετά τα σύννεφα, και να βρέξει, να δημιουργηθούν τα ποτάμια στα βουνά και να ξανα καταλήξουν τα νερα στην θάλασσα. Μετά το κάναμε και εργασία.




























Διαβάσαμε παραμύθι για την αμυγδαλιά, ``η αμυγδαλιά και το φεγγάρι``. Αφού φτιάξαμε τις φιγούρες και τις μοιράσαμε στα παιδιά, παίξαμε κουκλοθέατρο το παραμύθι.










Ακούσαμε το τραγούδι, ``Απο που είσαι ποταμάκι;``.
Αφού χωριστήκαμε σε δύο ομάδες των έξι παιδιών, η καθε ομάδα συνεργαστηκε με τα μέλη της προκειμένου να μάθουν τα λόγια και να μπορούν να το πουν μαζί οι δύο ομάδες. Μόλις ήταν έτοιμα, βάλαμε την μουσική και τα παιδιά το τραγούδησαν στις ομάδες τους, κάνοντας διάλογο μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας ήταν καταπληκτικό΄!!
Στη συνέχεια, δώσαμε εργασία με τις σταγονούλες να κάνουν αντιστοιχιση με τους αριθμούς.














Κάναμε και ομαδική εργασία με τον κύκλο του νερου











Με τα αμύγδαλα, παίξαμε παιχνίδι με στόχους και σημειώναμε ποιος θα πετυχει πιο μεγάλους αριθμούς, για να πάρει τους περισσότερους πόντους και να είναι ο νικητής!!






Κάναμε και κατασκευή την αμυγδαλιά με μπατονέτες







Στις 30 Ιανουαρίου, κάθε χρόνο, γιορτάζουμε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών, όπως καθιερώθηκε από το 1100 μ.Χ.. Η γιορτή τους, από το 1842, λέγεται και Γιορτή των Γραμμάτων, μιας και οι Τρεις Ιεράρχες ήταν Μεγάλοι Δάσκαλοι αλλά και Πατέρες της Εκκλησίας. Οι Τρεις Ιεράρχες είναι: ο Μέγας Βασίλειος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος ο Θεολόγος. Η γιορτή τους είναι γιορτή της παιδείας και των γραμμάτων, γιορτή των δασκάλων και των μαθητών. Είναι γιορτή τόσο Σχολική όσο και Χριστιανική. Σχολική, γιατί οι Τρεις Ιεράρχες, ήταν άνθρωποι μορφωμένοι, σοφοί δάσκαλοι, φημισμένοι ρήτορες και συγγραφείς. Πρόσφεραν πάρα πολλά στα γράμματα, διαθέτοντας ολόκληρη  την περιουσία τους. Χριστιανική, γιατί και οι τρεις ήταν ευσεβείς Ιεράρχες, επιφανείς θεολόγοι, με κοινωνική προσφορά και φιλανθρωπικό έργο, που διέθεσαν τη ζωή τους στην πίστη τους για το Χριστό. Στο Νηπιαγωγείο μας, για να τους τιμήσουμε μάθαμε τα ονόματά τους, αναφερθήκαμε στη ζωή τους, στην προσφορά τους στα γράμματα, είδαμε εικόνες και φτιάξαμε μια χειροτεχνία προς τιμήν τους.





































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.