Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025

                                                                        Α` Τμήμα

                                                               Κα Μαρία-Κα Βίκη

Θεματική ενότητα: Χειμώνας

Ο Χειμώνας είναι μια θεματική που περιλαμβάνει πολλά υπο-θεματα τα οποία θα εξεταστούν και σε επόμενες εβδομάδες. Αυτή την εβδομάδα ξεκινήσαμε σιγά σιγά να φέρνουμε εποπτικό υλικό για τον χειμώνα για να δούμε τι μπορούμε να συμπεριλάβουμε σε αυτόν. Τα παιδιά μας είπαν πολλά πράγματα τα οποία τα συμπληρώσαμε στο χαρτί μας και σιγά σιγά βάλαμε και τις ανάλογες φωτογραφίες, και έτσι κάναμε την εξακτίνωσή μας.

 Ξεκινήσαμε με τα ζώα της χειμερίας νάρκης λοιπόν! Είδαμε βίντεο και ακούσαμε και τραγούδι για να μάθουμε την χειμερία νάρκη. Παρατηρήσαμε το εποπτικό μας υλικό και κάναμε συζήτηση για αυτά. Στην συνέχεια, τους ζητήσαμε να μας ζωγραφίσουν πιο τους άρεσε περισσότερο.







Στην συνέχεια, έπρεπε να τα τοποθετήσουμε και που κοιμούνται τον χειμώνα! οποτε κοψαμε και κολλήσαμε τα ζωακια, αναλόγως όπως τα είδαμε στο βίντεο, εκεί που έπρεπε για να βλεπουμε το σπίτι τους.









Διαβάσαμε ένα ωραίο Ουκρανικό παραμύθι, ``το γάντι`` που μας μιλάει για τα ζώα της χειμερίας νάρκης. Αφού το συζητήσαμε, στην συνέχεια κάναμε μια ομαδικη με αυτό. Χωρισαμε τα παιδια σε δύο ομάδες και αναθέσαμε στην καθε μία, μία εργασία να κάνει. Ετσι, η μία ομάδα έκοβε και χρωμάτισε ενω η άλλη κόλλησε και στόλισε.










Τα ζωάκια μας βοήθησαν επίσης να κανουμε και σειροθέτηση. Τα χρωματίσαμε, τα κόψαμε, τα βάλαμε στην σωστή σειρα σύμφωνα με το παραμύθι και τα αριθμήσαμε














Απο την λέξη Χειμερία, το γράμμα Χ,χ, ψάξαμε και βρήκαμε λέξεις και μιάς και ο Χειμώνας μας ξεκινάει απο Χ,χ ζωγραφίσαμε τα γράμματα του χειμώνα και στην συνέχεια κάναμε ανασύνθεση της λέξης.








Διαβάσαμε το παραμύθι ``το κόκκινο γιλέκο του Ρόμπιν``. Ενα παραμύθι που μας μιλάει αφενός για τον Χειμώνα, αφετέρου για την ενσυναισθηση και το μοιραζεσθαι. Στην συνέχεια, βάλαμε στην σειρά τα γιλέκα σύμφωνα με την  ιστορία, τα αριθμήσαμε και έπειτα αρχίσαμε να αφαιρούμε. Ετσι, μαθαμε την έννοια του βγάζω στα μαθηματικά, δηλ το αφαιρώ. Μετά καναμε την πράξη στον πίνακα.












Ακουσαμε το τραγούδι του χειμώνα που περιλαμβάνει τα φωνήντα της αλφαβήτας! ξεκινήσαμε λοιπον απο το Α,α και μάθαμε τους στίχους του,  και το γράψαμε στον πίνακα και στηνεργασία μας για να το μάθουμε.  Ακούσαμε το ένα γράμμα μια ιστορία για το Α,α και την συνέχεια, είπαμε λέξεις που ξεκινούν απο το Α, α, τις γράψαμε στον πίνακα και το κυκλώσαμε όπου το βλέπαμε στις λέξεις.

















Μάθαμε το τραγούδι ``10 χιονανθρωπάκια μικρά``. Με τα δάκτυλα μας μετρουσαμε 10 χιονθρωπάκια, και αναλόγως το τραγούδι, βγαζαμε και ένα χιονθρωπάκι κάθε φορά για επανάληψη της έννοιας στα μαθηματικά ``αφαιρεση``. Επίσης, καναμε και επανάληψη του γράμματος Α,α




Κλείνοντας αυτή την βδομάδα, αναζητήσαμε την λέξη Χειμώνας σε διάφορες μορφές έντυπου λόγου. Στην συνέχεια, κόψαμε όσες περισσότερες μπορούσαμε, τις κολλήσαμε και γράψαμε πόσες φορές την βρήκαμε ο καθένας στην εργασία του.















 













 

  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.